loading...
خبرگزاری شوق نیوز
حامد رحيمي بازدید : 100 پنجشنبه 18 اسفند 1390 نظرات (0)



نگاهی به فهرست نویسندگان این شماره بیندازید...
شماره 440 ماهنامه سينمايي «فيلم» ويژه نوروز در راه است

سينماي ما- شماره‌ی 440 ماهنامه‌ی «فیلم»، ویژه‌ی نوروز 1391، در راه است. روی جلد این شماره برداشتی شوخ و بهاری از موفقیت اصغر فرهادی در رقابت‌های اسكار است همراه با مجموعه ‌مطالبی خواندنی در همین زمینه؛ از گاه‌شمار چهار صفحه‌ای ساخت و نمایش و سفرهای جهانی و بازتاب‌های این فیلم، تا مجموعه‌ی مقاله‌ها و یادداشت‌هایی درباره‌ی ابعاد مختلف «جدایی نادر از سیمین» و موفقیت‌های جهانی‌اش، و گزیده‌ی نظرهای تماشاگرانی كه از سراسر جهان تحت تأثیر این فیلم قرار گرفتند.

سنت بهاريه
شماره‌ی نوروزی مجله طبق معمول هر سال با فصل بهاریه‌ها شروع می‌شود كه سنت همیشگی «فيلم» است و طرفداران خاص خود را دارد. در این بخش بیست‌صفحه‌ای چندین بهاریه و خاطره‌ی روح‌نواز از دوازده نویسنده و سینماگر صاحب‌نام چاپ شده است.

چهره‌هاي سال
این شماره همچنین حاوی مطالبی درباره‌ی چندین چهره‌ی برگزیده‌ی سینمای ایران است كه در سال 90 فعالیت چشم‌گیر و برجسته‌ای داشتند، همراه با مروری بر مهم‌ترین رویدادهای سینمای ایران در سالی كه گذشت.

نقد فيلم و بابك احمدي
در بخش نقد فیلم علاوه بر یادداشت‌هایی بر فیلم‌هایی كه در دو ماه اخیر روی پرده رفته، مفصل‌تر از همه به فیلم «چیزهایی هست كه نمی‌دانی» (فردین صاحب‌الزمانی) پرداخته شده كه از فیلم‌های مورد علاقه‌ی منتقدان است و پس از سال‌ها، در بابك احمدی هم این انگیزه را به وجود آورده تا برای ماهنامه‌ی «فیلم» دست‌به‌قلم شود و نقدی بر این فیلم بنویسد.
علاوه بر گفت‌وگویی با كارگردان، به همین مناسبت گفت‌وگویی خواندنی با علی مصفا هم هست با عنوان عجیب «بازیگری كار شرم‌آوری است!». همچنین به مناسبت اكران عمومی «جعبه‌ی موسیقی» و پخش فیلم «هفت پرده» در شبكه‌ی نمایش خانگی پس از سال‌ها كه از ساخت آن می‌گذرد، گفت‌وگویی پرنكته هم با كارگردانش فرزاد مؤتمن در اين شماره منتشر شده است.

سينماي جهان

در بخش سینمای جهان، علاوه بر دو گزارش درباره‌ی مراسم اسكار اخیر، مانند چند سال گذشته مروری شده بر 18 فیلم از مهم‌ترین و مطرح‌ترین فیلم‌های خارجی سال 2011. در این بخش نقد مفصلی هم بر فیلم تكان‌دهنده‌ی‌ «النا»ی آندری زویاگینتسف منتشر شده و ایرج كریمی هم بخش خواندني «تماشاگر»ش را درباره‌ی این فیلم نوشته، به اضافه‌ی مطالبی درباره‌ی «كشتار»، فیلم تازه‌ی رومن پولانسكی كه حاوی گفت‌وگویی خواندنی‌ست با حضور بهاره رهنما، الهام پاوه‌نژاد و بهنام تشكر بازیگران اجرای ایرانی نمایش‌نامه‌ی «خدای كشتار» كه چهار سال پیش در تئاتر شهر بر صحنه رفت و پولانسكی فیلمش را بر اساس همین نمایش‌نامه‌ی یاسمینا رضا ساخته است.

به فهرست همكاران این شماره نگاه كنید

شماره‌ی ویژه‌ی نوروز پر از مطالبی خواندنی از نویسندگانی‌ست كه علاقمندان مجله و سينما خیلی‌های‌شان را دوست دارند و مشتاق نوشته‌های‌شان هستند. به فهرست همكاران این شماره نگاه كنید؛ حتماً نویسندگان مورد علاقه‌ی شما هم در میان آن‌ها هستند:
آیدین آغداشلو، احمدرضا احمدی، بابك احمدی، محمد اطبایی، آرامه اعتمادی، مینا اكبری، مهدخت اكرمی، محمود بهرازنیا، محسن بیگ‌آقا، حسین پاكدل، كیومرث پوراحمد، فرزاد پورخوشبخت، لیلا خوانساری، مسعود پورمحمد، امیر پوریا، صدیق تعریف، ارسیا تقوا، بهروز تورانی، مسعود ثابتی، علیرضا حسن‌خانی، رضا حسینی، بهزاد خورشیدی، احسان خوشبخت، آرش خوشخو، مهرزاد دانش، بهروز دانشفر، هومن داودی، وازریك درساهاكیان، پرویز دوایی، پوریا ذوالفقاری، هوشنگ راستی، شهزاد رحمتی، جواد رهبر، بهاره رهنما، آنتونیا شركا، محمد شكیبی، محمد شهرزاد، سیدرضا صائمی، سروش صحت، حمیدرضا صدر، احمد طالبینژاد، جواد طوسی، نیما عباسپور، بهزاد عشقی، شاهپور عظیمی، سعید قطبی‌زاده، نازنین قنبری، رضا كاظمی، ناصح كامگاری، كیوان كثیریان، هوشنگ گلمكانی، محمدسعید محصصی، محمد محمدیان، حمیدرضا مدقق، سوفیا مسافر، علیرضا معتمدی، شهرام مكری، آذر مهرابی، احسان ناظم‌بكایی، اصغر نعیمی، پرویز نوری، سعیده نیك‌‌اختر، كیومرث وجدانی، جهانبخش نورایی، یاشار نورایی، عباس یاری، اصغر یوسفی‌نژاد

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    زيبا ترين بازيگر مرد ايران؟
    زيبا ترين بازيگر زن ايران؟
    بهترین فیلم تاریخ سینمای ایران؟
    نظر شما چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 29
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 24
  • بازدید ماه : 22
  • بازدید سال : 189
  • بازدید کلی : 3,375