loading...
خبرگزاری شوق نیوز
حامد رحيمي بازدید : 89 پنجشنبه 18 اسفند 1390 نظرات (0)


گفت‌وگو با پیمان معادی و محمود کلاری در هتل «بورلی هیلز» پس از مراسم اسكار
دوست داشتیم در شان ایران باشیم/ اسکار انتهای قله افتخار است

سينماي ما- گیسو فغفوری: مکان کداک تئا‌تر و بر تصویر بزرگ نقشه دنیا نام ایران قرار گرفت تا اگر حتی از آن پاکت طلایی نام «اصغر فرهادی» برای «جدایی» خوانده نشد باز هم دلمان خوش باشد که تا آنجا رفته‌ایم. از کشوری رفته بودیم که به جنگاوری مشهوریم و گریستیم، خوشحال شدیم و به آرزویمان رسیدیم وقتی در آن سالن بزرگ «اصغر فرهادی» به مانند «گلدن‌گلوب» از صلح و دوست‌خواهی مردم ایران گفت. در این اتفاق چهار نفر دیگر نیز از ایران همراه او بودند.

«پیمان معادی»، «سارینا فرهادی»، «محمود کلاری» و «لیلا حاتمی» در تجربه حضور بر فرش قرمز او را همراهی کردند. آنان با هم توانستند حس بزرگ افتخار را برایمان به ارمغان بیاورند. گفت‌وگو با آنان که در آن گوشه دیگر دنیا شاد و سرخوش این اتفاق بودند، به لطف رخشان بنی‌اعتماد و باران کوثری و البته وایبر آیفون ممکن شد. شادی موسیقی متن گفت‌وگو با «پیمان معادی» و «محمود کلاری» بود. پیمان معادی تاکید می‌کرد این اسکار هدیه‌ای برای مردم ایران و همین خوشحالی که در این مدت کوتاه از آن باخبر شده است‌‌ همان چیزی بود که او می‌خواسته است. پیمان معادی دوست و همراه اصغر فرهادی در این چند موفقیت‌های جهانی اخیر بوده است. هیجان را می‌توان از تکرار کلماتی همچون «خوب»، «زیبا» و «خوشحالی مردم» بیشتر و بیشتر فهمید. او می‌گوید: «ما فقط به فکر همه مردم بودیم، صد‌درصد به مردم فکر می‌کردیم و استرس داشتیم. فکر اینکه همه دارند این اتفاق را دنبال می‌کنند و انرژی این آدم‌های منتظر به ما منتقل می‌شد. آرزویمان بود که این اتفاق بیفتد تا مردم را خوشحال و خوشحال‌تر کنیم.» او به نامه‌ای که برای اصغر فرهادی نوشته بود اشاره می‌کند تا از تحسین‌های اسپیلبرگ، کاپولا و فینچر که در همین سالن حضور داشتند یادی دوباره کند.

نکته‌ای که در تصاویر پخش شده اسکار دیده نشد تشویق چهار نامزد دیگر بود. معادی می‌گوید: «مسوولان برگزار‌کننده اسکار می‌گفتند در طول این ۲۲ سالی که این بخش در اسکار برگزار می‌شد هیچ‌گاه ندیده بودند که چهار نامزد دیگر بخش فیلم‌های خارجی چنین عاشقانه برنده را تشویق کنند. قبل از آغاز مراسم، چهار نامزد دیگر به سراغ گروه جدایی آمدند. آنان می‌گفتند فیلم شما را چنان دوست داریم که باختن به شما هم خوب است» این در آغوش کشیدن‌ها و شادمانه خندیدن‌ها در لحظات بعد از دریافت اسکار فرهادی ادامه داشته و همه آنان بدون استثنا آمدند و تبریک گفتند.

معادی لحظه دریافت اسکار را احساسی و قشنگ توصیف می‌کند. به گفته او «این اتفاق زیبا بود و دیگر چه می‌توان گفت جز اینکه از این حس خوب مردم خوشحالیم و همین را می‌خواستیم، خوشحالیم که روند اتفاقات و افتخارات جدایی نادر از سیمین را تکمیل کردیم.» وقتی از او می‌پرسیم که این اتفاق بالا‌ترین رخدادی است که برای سینمای ایران می‌تواند بیفتد، از آن راه دور خبر می‌دهد که حس خوب مردم را دریافت کرده‌اند: «آن قدر احساسات قشنگ و زیبا می‌رسد، این قدر مردم عاشقانه و زیبا ابراز علاقه می‌کنند که نشان می‌دهد آن استرس‌های صبح ما بی‌جهت نبود. دوست داشتیم در شان ایران باشیم، می‌خواستیم تصویر خوبی داشته باشیم و تصویر خوبی از این لحظه در تاریخ ثبت کنیم. واقعا همه مجموعه عوامل سارینا، محمود کلاری و لیلا حاتمی و.... در کنار هم توانستند این اتفاق را به خوبی بیافرینند.»

«محمود کلاری» که دیگر هم‌نشین این اتفاق مهم سینمای ایران بود، درباره حال و هوای اسکار و فرش قرمز هالیوود می‌گوید: «صرف‌نظر از چشم‌انداز فریبنده‌ای که در آنجا وجود دارد با آن شکل و شمایل و پروپاگاندایی که هست، پخش تلویزیونی و بقیه ماجراهایی که همه هدف اصلی‌اش جذب مخاطب است، یعنی‌‌ همان ذات سینماست. مهم‌ترین اتفاق این بود که خودش را به این قله افتخار که آخرین سنگر سینمایی در جهان است رساند. در این عرصه‌ای که ما حضور داریم و هستیم طبیعتا نمی‌توانستیم از این حس خوب دچار غرور نشویم. ما در کنار کسانی بودیم که سال‌ها و بار‌ها درباره‌شان شنیده بودیم «مارتین اسکورسیزی» و «اسپیلبرگ» و.... در این شرایط و در این موقعیت قابل توجه فیلم جدایی خود را به این مکان رسانده بود. به اوج رسانده بود و خیلی طبیعی بود که دچار دلشوره و نگرانی باشیم که آیا این اتفاق می‌افتد یا نه؟» کلاری که تعداد زیادی حضور جهانی دارد چنین می‌گوید: «باور کنید در لحظاتی تمام تنم می‌لرزید» او می‌گوید هرچند که جایزه فیلمنامه اقتباسی را فرهادی نگرفته اما نامش در میان پنج فیلم برتر دنیا قرار گرفته است و این اتفاقی بزرگ است و می‌گوید: «هر اتفاقی بیفتد فرهادی پاسخ تمام تلاش‌هایش را نگرفته است. تلاش شبانه‌روزی که شاهدش بودیم. او همین‌طور رو به تعالی رفته است و به نظرم اسکارانتهای قله افتخار است و او تمام قله‌ها را فتح کرده است.»

 آرزوی یکی از اعضای این گروه شادمان جدایی این بود: «اسکار جایزه نویی برای سینمای ایران بود و به عنوان کسی که در این اتفاق سهم دارم خوشحالم که مردم را شاد کردیم، جای بچه‌های دیگر خالی بود، ساره بیات، شهاب حسینی و...» و اضافه می‌کند: «ان‌شاءالله در اسکارهای بعدی...» آنان در گوشه‌ای دیگر از این دنیای بزرگ به خواب می‌روند تا فردا به وطن بازگردند


حامد رحيمي بازدید : 70 پنجشنبه 18 اسفند 1390 نظرات (0)



سينماي ما- بهمن فرمان‌آرا: وقتي به دبيرستان مي‌رفتم راديو برنامه‌اي داشت به‌نام «بياييد با هم دنياي بهتري بسازيم» و مجري اين برنامه «دكتر بني‌احمد» بود كه درباره روان‌شناسي كودك صحبت مي‌كرد. امروز صبح كه «اصغر فرهادي» براي دريافت جايزه اسكار به عنوان بهترين فيلم خارجي روي صحنه رفت...
... در ميان كف‌زدن‌هاي زياد كارگردان برنامه اسكار كلوزآپي از «سارينا فرهادي» كه اشك شوق صورتش را خيس كرده بود، نشان داد و با خود گفتم كه چهره «سارينا» تصوير دل تمام آنهايي است كه سربلندي سينماي ايران را مي‌خواهند، حتي من پيرمرد هم دلم لرزيد.

موفقيت هر هم‌ميهني در هر زمينه‌اي اسباب غرور براي همه ملت مي‌شود و فرهادي با بردن جايزه اسكار سينماي ايران را بر بال شوق به آسمان هفتم برد و مي‌دانم با هوش و ذكاوتي كه در او سراغ دارم او حداكثر استفاده را از اين پيروزي براي پيشبرد حرفه‌اش خواهد كرد. نوش‌جانش و هزاران دعاي خير پشتيبانش!
اين موفقيت مثل سكه‌اي مي‌ماند كه مثل هر سكه‌اي ديگر دو رو دارد و فرهادي يك روي آن را با فيلم فوق‌العاده‌اش تصوير كرده است. اما روي دوم بعد از تبريكات مكرر برعهده ماست و هركدام از ما سعي مي‌كنيم در كارمان موفق باشيم.

درمورد سينماي ما بايد ديد مسوولان سينما از اين فرصت طلايي چه استفاده‌اي مي‌كنند و اينجاست كه برمي‌گردم به اسم آن برنامه‌اي كه در شروع آوردم. از آنجا كه من تا اطلاع ثانوي خود را بازنشسته كرده‌ام اين‌قدر امروز به خاطر اين دوست جوان مسرور و سرحال هستم كه براي مسوولان سينما چند پيشنهاد ساده دارم:
1- «خانه سينما» را به اصناف سينما پس دهيد و بعد از تغيير آن دو بند اساسنامه كه قبول نداريد، بگذاريد كه اصناف مختلف سينما، هيات‌مديره خانه سينماي خود را انتخاب كنند.
2 – حكم ممنوع‌الكاري و ممنوع‌الخروجي جعفر پناهي را لغو كنيد و بگذاريد اين كارگردان مهم سينماي ايران بار ديگر به ساخت فيلم برگردد.

در خاتمه از شما دعوت مي‌كنم به ميمنت و مباركي اين موج شادي سينماي ايران بياييد با هم سينماي كشورمان را دور از تسويه‌حساب‌ها و دشمني‌هاي بي‌اساس به عنوان يك پديده افتخارآميز بستاييم و سد راه پيروزي‌هاي آينده‌اش نشويم
...........................................................................

متن تبريك جعفر پناهي

تبريك و تشكر از اصغر فرهادي كه با اولين جايزه اسكار براي سينماي ايران، احساس اميد و شادي را به ارمغان آورد. سپاس از خانواده و «خانه سينما» كه نام ايران را با هنر و هنرمندي در جهان پرآوازه كرد



حامد رحيمي بازدید : 69 پنجشنبه 18 اسفند 1390 نظرات (0)


همه ايران لب به تحسين و تقدير و تبريك گشودند؛ يادداشت محمد قائد و ليلي گلستان
تعجبي ندارد كه بكوشند اسكار را در چشم خلايق كم اهميت جلوه دهند؛ ما همه به طرز غم‌انگيزي ايراني هستيم

سينماي ما- فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر  فرهادي دوشنبه صبح در هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکارنامزد دو جايزه بهترين فيلمنامه و بهترين فيلم خارجي‌زبان سال 2012 بود. نماينده سينماي ايران اسكاربهترین فیلم خارجی‌زبان را گرفت وهمه ايران لب به تحسين و تقدير و تبريك گشودند.
................

محمد قائد

دهه‌هاي 1360 و 70 ندرتا فيلم ديدم. بسيار كم. تقريبا هيچ. به اين نتيجه رسيده بودم كه به اندازه كافي فيلم ديده‌ام- تا زماني كه مجموعه فيلم‌هاي «ده فرمان» كيشلوفسكي منقلبم كرد و به سينما بازگرداند.
در ده سالي كه با فيلم آشتي كرده‌ام تغييري مهم در ديدم اتفاق افتاده: فهميده‌ام كه سال‌ها صنعت و بازار سينماي جهان را درست نمي‌فهميدم و فكر من هم خطا بود.
در سال‌هاي دهه چهل تا نيمه دهه پنجاه، نگاه به‌اصطلاح راست بر نقدنويسي فيلم در ايران چيرگي داشت، همان اندازه كه ادبيات قبضه نگاه چپ بود. اما نارضايي از وضع موجود را حتي در نقد فيلم‌ها مي‌شد ديد. حق و امتياز مخلوط مي‌شد و همه عادت كرده بوديم بناليم كه حقمان را خورده‌اند و ما شايسته بهتر از اينيم.
حالا كه به تاريخ توليد در صنعت سينما نگاه ‌كنيم، كمتر فيلم مهمي در غرب ساخته مي‌شد كه در سينماهاي سطح بالاي تهران و شهرهاي بزرگ ايران به نمايش در نمي‌آمد.
حتي فيلم بسيار خواص‌پسند «زيباي روز» اثر لويس بونوئل دست‌كم در يك سينماي تهران نمايش داده ‌شد. همين‌طور فيلم «كسوف» آنتونيوني كه از ميان تماشاچيان سينماي سطح‌بالاي راديوسيتي كساني چنان معترض شدند كه در سالن سينما كبوتر هوا كردند و روكش صندلي‌ها را جر دادند.
اما منتقدان فيلم معترض بودند و خواننده‌هاي‌شان را متقاعد مي‌كردند، كه آنچه بر پرده‌ها مي‌بينيم سينماي بازاري غرب است، نه سينماي هنري. يك شاهد مهم: فيلم‌ها اسكار گرفته‌اند يا نامزد دريافت آن شده‌اند.
امروز كه بخش بزرگي از توليدات سينماي غرب طي دو دهه ‌گذشته را مي‌توان در چند دوجين شبكه ماهواره‌اي دنبال كرد، مثلا از چهارصد فيلمي كه هر سال در آمريكا ساخته مي‌شود فقط ده، ‌بيست‌ تا به‌يادماندني‌اند، همان‌هايي كه در فهرست نامزدهاي جايزه‌هاي بزرگ مطرح مي‌شوند.
در بازگشت به سينما، عادت قديمي به تحقير اسكار را كنار گذاشتم. برعكس، جايزه گرفتن فيلم توجهم را جلب مي‌كند كه چرا، حتي اگر خود فيلم به نظرم چنگي به دل نزند.
پس تعجب نمي‌كنم كه امروز كساني اسكار را تحقير ‌كنند. شايد روزي آنها هم به نتيجه‌اي شبيه من برسند، شايد هم هيچ‌گاه نرسند.
دو دهه پيش، گفته شد از 150 مشاور اعطاي جايزه نوبل، يك نفر هم اسم احمد شاملو را مطرح كرده است. بيدرنگ بوقهايي در داخله به صدا در آمد كه پس لابد او كاري خلاف حق و حقيقت كرده، وگرنه چرا بايد نوبل بگيرد؟ و حالا تعجبي ندارد كه بكوشند اسكار را در چشم خلايق كم اهميت جلوه دهند. ما همه به طرز غم‌انگيزي ايراني هستيم.
در سينماي ايراني، حرفهاي فرسفي- ‌عرفوني مثل خاكه‌قندي است كه روي برخي انواع شيريني مي‌پاشند. زياد خوش‌خوراك نيست اما بالاخره از هيچ بهتر است. براي من كه فيلم «جدايي نادر از سيمين» را تاكنون فقط يك‌بار ديده‌ام، برجسته‌ترين جنبه آن، ديالوگ عالي بود: ثبت شيوه صحبت و استدلال و لحن و، تا حد بسيار، طرز تلفظ آدم‌هاي ايراني طبقه‌ متوسط شهرنشين مدرسه‌رفته در اين زمان.
وقتي به دوستي كه در كار نقد و انتقاد است گفتم درباره فيلم نظري دارم استقبال كرد اما بعدا از انتشار يادداشت كوتاه من نه. حرفم اين بود كه به جاي ادامه موارد ادعاهاي خلاف واقع، اشاره‌اي مبهم به رابطه‌ مرد اول قصه و خانم معلم رياضي به جاي چند تاي آنها كفايت مي‌كرد و حتي به جاي برخورد اتومبيل به زن باردار، مي‌توانست گره قصه شود.
دوستانم به من گفتند اين قبيل مضامين در فيلم‌هاي ايراني بسيار است اما فرق است بين تلويحا نشان دادن چنين رابطه‌اي و به تصريح نوشتن درباره آن. درهرحال، هنگام دادن پروانه نمايش به اين فيلم خاص و برجسته، يحتمل چنين اشاره‌اي تحمل نمي‌شد.
از آن شمار بزرگ داوران اسكار كساني به احتمال زياد نظري مشابه داشته‌اند و به همين سبب سناريوي فيلم را هم به‌رغم محدوديت‌ها ستوده‌اند. انسان‌ها به اتفاق فكر مي‌كنند و به نتايجي مشابه مي‌رسند، چه در اسكار و چه در موارد ديگر.

.....................

ليلي گلستان


من هم مثل خيلي‌هاي ديگري كه ديشب بيدار بودند، نشستم و همه مراسم را ديدم. وقتي اسم ايران آمد حسابي گريه كردم. از اولين فيلم اصغر فرهادي متوجه شدم كه حضور ايشان يك اتفاق تازه در سينماي ماست. فيلم «شهر زيبا» يكي از بهترين فيلم‌هاي سينمايي است. آدمي است كه خيلي اهل جاه‌طلبي نيست، اهل تفكر است و به‌شدت وسواس دارد. فكر مي‌كنم كه در آينده خيلي بهتر از اين خواهد شد. به ايشان تبريك مي‌گويم و اميدوارم موفقيت‌هايشان ادامه داشته باشد


حامد رحيمي بازدید : 100 پنجشنبه 18 اسفند 1390 نظرات (0)



نگاهی به فهرست نویسندگان این شماره بیندازید...
شماره 440 ماهنامه سينمايي «فيلم» ويژه نوروز در راه است

سينماي ما- شماره‌ی 440 ماهنامه‌ی «فیلم»، ویژه‌ی نوروز 1391، در راه است. روی جلد این شماره برداشتی شوخ و بهاری از موفقیت اصغر فرهادی در رقابت‌های اسكار است همراه با مجموعه ‌مطالبی خواندنی در همین زمینه؛ از گاه‌شمار چهار صفحه‌ای ساخت و نمایش و سفرهای جهانی و بازتاب‌های این فیلم، تا مجموعه‌ی مقاله‌ها و یادداشت‌هایی درباره‌ی ابعاد مختلف «جدایی نادر از سیمین» و موفقیت‌های جهانی‌اش، و گزیده‌ی نظرهای تماشاگرانی كه از سراسر جهان تحت تأثیر این فیلم قرار گرفتند.

سنت بهاريه
شماره‌ی نوروزی مجله طبق معمول هر سال با فصل بهاریه‌ها شروع می‌شود كه سنت همیشگی «فيلم» است و طرفداران خاص خود را دارد. در این بخش بیست‌صفحه‌ای چندین بهاریه و خاطره‌ی روح‌نواز از دوازده نویسنده و سینماگر صاحب‌نام چاپ شده است.

چهره‌هاي سال
این شماره همچنین حاوی مطالبی درباره‌ی چندین چهره‌ی برگزیده‌ی سینمای ایران است كه در سال 90 فعالیت چشم‌گیر و برجسته‌ای داشتند، همراه با مروری بر مهم‌ترین رویدادهای سینمای ایران در سالی كه گذشت.

نقد فيلم و بابك احمدي
در بخش نقد فیلم علاوه بر یادداشت‌هایی بر فیلم‌هایی كه در دو ماه اخیر روی پرده رفته، مفصل‌تر از همه به فیلم «چیزهایی هست كه نمی‌دانی» (فردین صاحب‌الزمانی) پرداخته شده كه از فیلم‌های مورد علاقه‌ی منتقدان است و پس از سال‌ها، در بابك احمدی هم این انگیزه را به وجود آورده تا برای ماهنامه‌ی «فیلم» دست‌به‌قلم شود و نقدی بر این فیلم بنویسد.
علاوه بر گفت‌وگویی با كارگردان، به همین مناسبت گفت‌وگویی خواندنی با علی مصفا هم هست با عنوان عجیب «بازیگری كار شرم‌آوری است!». همچنین به مناسبت اكران عمومی «جعبه‌ی موسیقی» و پخش فیلم «هفت پرده» در شبكه‌ی نمایش خانگی پس از سال‌ها كه از ساخت آن می‌گذرد، گفت‌وگویی پرنكته هم با كارگردانش فرزاد مؤتمن در اين شماره منتشر شده است.

سينماي جهان

در بخش سینمای جهان، علاوه بر دو گزارش درباره‌ی مراسم اسكار اخیر، مانند چند سال گذشته مروری شده بر 18 فیلم از مهم‌ترین و مطرح‌ترین فیلم‌های خارجی سال 2011. در این بخش نقد مفصلی هم بر فیلم تكان‌دهنده‌ی‌ «النا»ی آندری زویاگینتسف منتشر شده و ایرج كریمی هم بخش خواندني «تماشاگر»ش را درباره‌ی این فیلم نوشته، به اضافه‌ی مطالبی درباره‌ی «كشتار»، فیلم تازه‌ی رومن پولانسكی كه حاوی گفت‌وگویی خواندنی‌ست با حضور بهاره رهنما، الهام پاوه‌نژاد و بهنام تشكر بازیگران اجرای ایرانی نمایش‌نامه‌ی «خدای كشتار» كه چهار سال پیش در تئاتر شهر بر صحنه رفت و پولانسكی فیلمش را بر اساس همین نمایش‌نامه‌ی یاسمینا رضا ساخته است.

به فهرست همكاران این شماره نگاه كنید

شماره‌ی ویژه‌ی نوروز پر از مطالبی خواندنی از نویسندگانی‌ست كه علاقمندان مجله و سينما خیلی‌های‌شان را دوست دارند و مشتاق نوشته‌های‌شان هستند. به فهرست همكاران این شماره نگاه كنید؛ حتماً نویسندگان مورد علاقه‌ی شما هم در میان آن‌ها هستند:
آیدین آغداشلو، احمدرضا احمدی، بابك احمدی، محمد اطبایی، آرامه اعتمادی، مینا اكبری، مهدخت اكرمی، محمود بهرازنیا، محسن بیگ‌آقا، حسین پاكدل، كیومرث پوراحمد، فرزاد پورخوشبخت، لیلا خوانساری، مسعود پورمحمد، امیر پوریا، صدیق تعریف، ارسیا تقوا، بهروز تورانی، مسعود ثابتی، علیرضا حسن‌خانی، رضا حسینی، بهزاد خورشیدی، احسان خوشبخت، آرش خوشخو، مهرزاد دانش، بهروز دانشفر، هومن داودی، وازریك درساهاكیان، پرویز دوایی، پوریا ذوالفقاری، هوشنگ راستی، شهزاد رحمتی، جواد رهبر، بهاره رهنما، آنتونیا شركا، محمد شكیبی، محمد شهرزاد، سیدرضا صائمی، سروش صحت، حمیدرضا صدر، احمد طالبینژاد، جواد طوسی، نیما عباسپور، بهزاد عشقی، شاهپور عظیمی، سعید قطبی‌زاده، نازنین قنبری، رضا كاظمی، ناصح كامگاری، كیوان كثیریان، هوشنگ گلمكانی، محمدسعید محصصی، محمد محمدیان، حمیدرضا مدقق، سوفیا مسافر، علیرضا معتمدی، شهرام مكری، آذر مهرابی، احسان ناظم‌بكایی، اصغر نعیمی، پرویز نوری، سعیده نیك‌‌اختر، كیومرث وجدانی، جهانبخش نورایی، یاشار نورایی، عباس یاری، اصغر یوسفی‌نژاد

حامد رحيمي بازدید : 94 پنجشنبه 18 اسفند 1390 نظرات (0)

قاضیانی: آرزوی همه اهالی سینما رونق آثار مربوط به انقلاب اسلامی است] قاضیانی: آرزوی همه اهالی سینما رونق آثار مربوط به انقلاب اسلامی است

هنگامه قاضیانی برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم فجر درباره برگزاری نخستین جشنواره مستقل فیلمنامه نویسی کشور، گفت: رونق سینمای دفاع مقدس و انقلاب آرزوی تمامی اهالی سینمای کشور است.

«هنگامه قاضیانی» تصریح کرد: برگزاری جشنواره ای با موضوع تولید محتوا در خصوص انقلاب اسلامی کاری سنجیده است اما نمی توان هم اکنون در خصوص عملکرد و نتایج شکل گیری این رویداد فرهنگی صحبت کرد. جشنواره فیلمنامه نویسی انقلاب اسلامی اولین دوره خود را تجربه می کند و باید با مثبت اندیشی انتظار داشت که منشا خیر برای سینما و فرهنگ کشور باشد.

وی در ادامه یادآور شد: برای تعالی سینمای ایران باید در تمامی حوزه ها تلاش کرد و زمینه همدلی و اتحاد بین اهالی سینما را در شکل گیری این گونه جریان های فراهم کرد. سینما حاصل خرد جمعی است و با توجه به ویژگی های خود می تواند به توسعه فرهنگ و هنر کشور کمک کند.

بازیگر فیلم سینمایی «روزهای زندگی» و «میگرن» با اشاره به ساخت آثار انقلابی در اغلب کشورهایی که در آن ها انقلاب رخ داده، تاکید کرد: در سینمای فرانسه تعداد زیادی فیلم درباره انقلاب کبیر ساخته شده و به نوعی سینماگران این کشور تصویر تاثیرگذاری از انقلاب خود ارایه داد. وظیفه اهالی سینمای ایران نیز این است که به انقلاب اسلامی توجه ویژه ای داشته باشند.

حامد رحيمي بازدید : 79 پنجشنبه 18 اسفند 1390 نظرات (0)

حاشيه هاي خوادني مرضيه برومند از ساخت شهر موشها حاشيه هاي خوادني مرضيه برومند از ساخت شهر موشها

مرضیه برومند کارگردان خوش ذوق ایرانی که ساخت آثار خاطره انگیزی نظیر «مدرسه موشها»، «آرایشگاه زیبا» و «خودرو تهران 11» را در کارنامه دارد، مدتها است از فضای سینما کنار گرفته است و بیشتر فعالیتش را در تلویزیون متمرکز کرده است. به گزارش شبكه ايران وی به تازگی در مصاحبه ای به برخی از مشکلاتی که مانع از ادامه همکاری وی با جریان سینما شده است پرداخته است که بخشی از گفته های وی را به نقل از «نسیم بیداری» می خوانید.

نماینده فارابی روی میز کوبید و گفت...

یک آدم لمپن را که وظیفه اش جمع آوری پولهای فارابی از سالن های سینما بود،زمان میکس کردن فیلم «شهر موشها» همراه ما فرستاده بودند.شاهد بنده نیز آقای مسعود کرامتی و آقای عقیلی هستند. آن شخص به من می گوید که باید چگونه فیلم را میکس کنم.می گویم آقا اجازه بدهید ما کارمان را بکنیم. طرف روی میز می کوبد و می گوید من اجازه نمی دهم کارتان را ادامه دهید.همان موقع به فارابی زنگ زدم و قضیه را گفتم و دوستان در جواب گفتند ایشان هرچه می گوید درست است و این آقا نماینده ماست.

بهشتی تلویحا عذرخواهی کرد

من رفتم و یک دعوای مفصل با آقای بهشتی انجام دادم. بعد از آن قهر کردم و جالب اینجا بود که باقی کار را بدون توجه به این اتفاق انجام دادند و حتی در زمان اکران من به همراه بچه های سازنده فیلم مجبور شدیم در صف سینما بایستیم وبرای فیلمی که خودمان ساخته بودیم بلیط بخریم وتازه بعد آن خیلی ها پیغام دادند که بیایید «شهر موش های 2» را بسازید وهیچ کس هم نرفت. دو سه سال بعد هم آقای بهشتی آمدند و تلویحا از آن اتفاق عذر خواهی کردند.

حامد رحيمي بازدید : 61 پنجشنبه 18 اسفند 1390 نظرات (0)
 فیلم پرحاشیه جشنواره فجر در نوروز  اکران فیلم پرحاشیه جشنواره فجر در نوروز

در حالی که در دو روز اخیر شایعات بسیاری درباره اکران نوروزی فیلم پرحاشیه «قلاده‌های طلا» شنیده شده، به تازگی محمد خزاعی تهیه‌کننده فیلم گفت قطعا این فیلم در نوروز روی پرده خواهد رفت.

بخش‌هایی از گفته‌های خزاعی را در ادامه می‌خوانید:

آیا اینکه شنیده شده «قلاده‌های طلا» بنا است در نوروز روی پرده رود صحت دارد؟

بله، این مسئله قطعا درست است و ان شاا.. فیلم در نوروز روی پرده خواهد رفت.

با این حساب پروانه نمایش عمومی فیلم هم صادر شده؟

همین طور است، پروانه نمایش فیلم صادر شده و امیدواریم اکران آن هم پررونق باشد.

آیا سرگروه سینمایی فیلم هم مشخص شده یا نه؟

هنوز به طور قطعی مشخص نیست چه سرگروهی برای اکران فیلم مناسبتر است. به هر حال من همچنان درگیر جشنواره‌های استانی هستم و باید به تهران برگردم تا در‌این‌باره تصمیم‌گیری اساسی کنیم.

حامد رحيمي بازدید : 72 پنجشنبه 18 اسفند 1390 نظرات (0)
ستمزد ۸۰۰ میلیونی محمدرضا گلزار تکذیب شد] دستمزد ۸۰۰ میلیونی محمدرضا گلزار تکذیب شد

تهیه کنندگان مجموعه «ساخت ایران» خبر دستمزد ۸۰۰ میلیون تومانی محمدرضا گلزار برای بازی در این مجموعه را تکذیب کردند.

به گزارش خبرآنلاین، سیدامیر پروین حسینی و منصور سهراب پور دو تهیه کننده این سریال هستند که قرار است روانه شبکه نمایش خانگی شود.

سیدامیرپروین حسینی به خبرآنلاین گفت: «منصور سهراب پور تهیه کننده فیلم سینمایی «پاریس تا پاریس» دوستی قدیمی با محمدرضا گلزار دارد. شاید باور نکنید، اما پس از گذشت ۲۰ روز از حضور گلزار مقابل دوربین «ساخت ایران» هیچ قراردادی بین ما امضا نشده بود.»

این سریال با حضور بازیگرانی چون امین حیایی، گوهر خیراندیش، بهاره رهنما، بهنام تشکر، الیکا عبدالرزاقی، مهران رجبی و ... مقابل دوربین رفته است.

او ادامه داد: «بعد از گذشت این مدت، ما پای قرارداد نشستیم و نحوه قراردادمان کاملا با کارهای قبلی ایشان متفاوت بود.

حامد رحيمي بازدید : 71 پنجشنبه 18 اسفند 1390 نظرات (0)

آنهایی که از تکرار عبور کردند] آنهایی که از تکرار عبور کردند

یک اصل روان شناسی می گوید: اگر می خواهید در زندگی موفق شوید از قوانین طبیعت پیروی کنید. یکی از این قوانین «تغییر» است. طبیعت مدام در حال تغییر است و پدید آمدن فصل ها یکی از نشانه های این تغییرات مداوم طبیعت است. اگر فصل ها عوض نشود، ملال و تکرار دنیا را فرا می گیرد و رنگ به رنگ شدن زمین جای خود را به رنگ های سیاه، سفید و خاکستری می دهد. رنگ که نباشد، انسان ها نسبت به پیرامون خود بی تفاوت می شوند.

انسان ها هم اگر تغییر نکنند، برای زندگی ملال آور می شوند! چون زندگی هیچگاه تکراری نمی شود، بلکه این انسان ها هستند که با انتخاب های خود، شرایط زندگی را رقم می زنند. هنرمندان هم جزو انسان ها هستند، انسان هایی که به همنوعان خود یاد می دهند چگونه زندگی خود را رنگ آمیزی کنند. هنرمند کسی است که دریچه ای را باز می کند تا زندگی دیگران هوایی بخورد و نفس تازه کند. با این احوال اگر هنرمند به تکرار بیفتد دیگر نه هنرمند است و نه می تواند، راه نویی به دیگران نشان دهد.

بازیگران هم جزو هنرمندان هستند، هنرمندانی که می توانند با اجراهای خلاقانه خود، نقش های مختلف زندگی را برای مردم عینیت بخشند، اما واقعیت این است وقتی هنر برای بازیگر تبدیل به راهی برای امرار معاش راحت طلبانه می شود، دیگر «تغییر» برای او معنایی نخواهد داشت و وقتی تغییر نباشد، تکرار به وجود می آید و تکرار، ملال به همراه دارد.

حامد رحيمي بازدید : 55 پنجشنبه 18 اسفند 1390 نظرات (0)

1391، سال کلاه قرمزی است ] 1391، سال کلاه قرمزی است

در حالی که فیلمبرداری فیلم سینمایی «کلاه قرمزی و بچه ننه» تمام شد، تصویربرداری سریال نوروزی «کلاه قرمزی» برای پخش از تلویزیون در نوروز 91 آغاز شد!

به گزارش شبکه ایران و به نقل از بانی فیلم تدوین فیلم سینمایی «کلاه قرمزی و بچه ننه» به کارگردانی ایرج طهماسب رو به پایان است.

فیلمبرداری این فیلم مدتی است به پایان رسیده و از آنجا که برای نمایش آن در جشنواره برنامه‌ریزی شده بود مراحل فنی فیلم همزمان با فیلمبرداری آغاز شده بود. میثم مولایی مونتاژ «کلاه قرمزی و بچه ننه» را انجام داده و صداگذاری آن بر عهده حسین ابوالصدق است.

همچنین محمدرضا علیقلی‌که به عنوان آهنگساز این فیلم انتخاب شده از مدت‌ها قبل مشغول ساخت موسیقی فیلم است.

جالب اینکه بلافاصله بعد از پایان تصویربرداری این فیلم، تولید سریال «کلاه قرمزی» برای پخش در نوروز 91 آغاز شده است. با این حساب مخاطبان امسال کلاه قرمزی را هم در سنیما خواهند دید و هم در تلویزیون.

ابتدا قرار بود «کلاه قرمزی و بچه ننه» بعد از نمایش در جشنواره فیلم فجر اکران عمومی شود، اما به دلیل طولانی شدن مراحل فنی نمایش فیلم طهماسب در نوروز هم منتفی شد

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    زيبا ترين بازيگر مرد ايران؟
    زيبا ترين بازيگر زن ايران؟
    بهترین فیلم تاریخ سینمای ایران؟
    نظر شما چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 29
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 14
  • بازدید سال : 181
  • بازدید کلی : 3,367